28 Mayıs 2016 Cumartesi

#KitapYorumu - Mucize/R.J. Palacio

Uzun bir aradan sonra merhaba,

       #Her defasında bu sefer bloga geri döndüm deyip, yine her defasında aylarca yazı yazmayan kişi : Evet, buyrun benim :(
       #İnanın o kadar çok yapılacak iş var ki, günler 72 saat, haftalar 15 gün olsa sanki yine de hiç bitmeyecekmiş gibi geliyor, o yüzden de her sıkıştığımda ilk burayı boşluyorum :( ama yazmayı çok özlüyorum, keşke biraz daha planlı yaşayabilsem...


       #Mucize çoook uzun zaman önce sevgili Damla'nın elinde gördüğüm, hatta sevgili Pinuccias ile birlikte okumaya karar verdiklerini görünce, ben de alayımda birlikte okuyalım dediğim bir kitaptı, Damla bu kitabı okudu, videosunu çekti üstüne. Bari onlara yetişemedim deyip sevgili Mehtap'la okuyalım dedik, o da muhtemelen okumuştur, ben daha az önce bitirebildim maalesef :(
       #Aslında o kadar akıcı ve keyif verici bir kitap ki, en ufak bir konudan dağılma, kopma yaşamadım ben. Elime aldığım zaman arada duygulanıp, arada düşüncelere dalarak, arada araştırmalar yaparak keyifle okudum kitabı ama vaktim kitap keyfi yapmaya çok elvermediği için yaklaşık bir ay boyunca elimde süründü kitap.
       #Kitabın kahramanı August adında doğuştan kromozom anomalisine sahip bir çocuk. Bu anomaliye bağlı olarak yüzünde maksillofasiyal bozukluğa sahip, yani yüzünüzü oluşturan kemiklerin birleşmediğini, ya da oluşmadığını, eksik olduğunu düşünün, gözlerinizin olduğundan daha aşağıda ve yrık, kulaklarınızın olmadığını, damak ve dudağınızın ayrık olmasından mütevellit yemek yiyemediğinizi ve konuşma fonksiyonunuzun yeterli seviyede olmadığını hayal edin.Bu görüntüyü tam olarak yansıtmıyor olsa da şuraya tıklayarak anlatmaya çalıştığım şeyin neye benzediğine dair fikir edinebilirsiniz. İşte August böylesine nadir bir kromozom bozukluğuna sahip bir çocuk ve defalarca ameliyat olmasına rağmen görünüşü yüzünden ve insanların ona bakışı sebebiyle sürekli gizleniyor. Annesi ilkokul eğitimini evde veriyor ancak bir süre sonra annesinin verdiği eğitim yeterli gelmeyince August'u normal çocukların gittiği bir okula ilkokul 5. sınıfa yazdırıyorlar. Tüm hikaye August'un bu süre zarfında yaşadıklarını kendi gözünden, ailesi ve arkadaşlarının gözünden bize aktarılıyor. Böyle bir şekil bozukluğuna sahip bir çocuğun hissettiklerini son derece düzgün bir şekilde, sanki bir zamanlar bu duyguyu yaşamış gibi pürüzsüz bir şekilde anlatmış.
       #Ben okurken çok eğlendim, yer yer duygulandım, üzüldüm, zaman zaman düşüncelere daldım, ne kadar ufak şeyleri sorun yaptığımıza şaşırdım, Kesinlikle okuduğunuzda kendinize yeni bir bakış açısı kzandıracak türden bir roman olmuş. Mutlaka bir şans verin derim. Ben şimdi gidip yeni başlayacağım kitabı seçeyim artık, herkese keyifli haftasonları diliyorum ...
              Bu arada daha fazl akitap paylaşımı için beni snapchatten takip etmeyi unutmayın.
snapchat hesabım --> willdonemd


1 yorum:

la tahzen dedi ki...

teşekkür ederim

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...