26 Kasım 2012 Pazartesi

Soya Filizi Çorbası



Günaydın..
Yine yemek yaptım ben :)
Tüm geceyi uyumadan geçirince sabah sabah çok enerjiktim.
Çok da acıkmıştım tabii ki.
Kahvaltıda değişik ve bir o kadarda sağlıklı bir şeyler yemeliyim derken aklıma geçen günlerde aldığım soya filizi geldi.
Ben bunla bişey yaparım ki moduna girdim hemen.
İnternetten bir iki tarif karıştırdım soya filizi çorbası yapmaya karar verdim.

İŞTE MALZEMELER 
  • Soya Filizi 100 gr.  ( Fotoğrafta gördüğünüz soya filizi -bean sprouts-220 gr, ben onun yarısını kullandım)
  • 3 yemek kaşığı pirinç
  • 2 diş sarımsak
  • 1 adet yeşil biber
  • 1 adet kırmızı biber
  • 1 adet taze- yeşil-soğan
  • 3 yemek kaşığı tereyağı
  • 7-8 su bardağı sıcak su
  • 1/2 limon suyu
  • 1 adet orta büyüklükte patates
  • baharatlar ( pul biber, kırmızı biber, karabiber, kekik )
  • tuz



YAPILIŞI

  • Tencereye 7-8 bardak sıcak suyu koyun ( ya da soğuk su koyup kaynatın )
  • Su kaynadığında rendelediğiniz patatesi ve yıkanmış pirinci tencereye ekleyin.
  • Yaklaşık 15 dk kadar yüksek ateşte tencerenin kapağını kapatmadan arada bir karıştırarak pişirin.
  • Sudan geçirdiğiniz 100 gr. soya filizini ekleyin.
  • Soya filizi yumuşayıncaya kadar bir 15 dk. daha pişirin, arada bir karıştımayı unutmayın :)
  • Soya filizi pişince tuzu ve baharatları ekleyin.
  • İnce ince doğradığınız biberleri, yeşil soğanı ve ince kıyılmış sarımsağı ekleyin.
  • Tencerenin ağzını yarım kapatarak yaklaşık 5 dk kadar daha pişirin.
  • Ocaktan almaya yakın yarım limonun suyunu çorbaya sıkın, bir iki kez daha karıştırın.



Afiyet olsun.
Çorbamız hazır :)
Ben ilk kez denedim.
Pişirirken kardeşim  söylenip durmuştu tadı bir şeye benzemeyecek diye.
Ama en son ikinci kaseyi bitirmek üzereydi :)
Tavsiye ederim gerçekten güzel bir tadı var.

Ben iki tarifi karıştırarak kendi damak zevkime uygun bir biçimde yaptım.
Orjinal kore usulü tarif şurada.
Kuru balık ekleyerek balık suyu çıkarmak istemiyorsanız burayı es geçin, ya da benim yaptığım gibi balık yağı kullanabilirsiniz.
Türk usulü tarif de burada.
Benimki iki tarifin arasında bir yerde.
Tercih size kalmış...

6 yorum:

parfümümün kokusu dedi ki...

Gerçekten lezzetli görünüyor, benim de aklımdaydı soya filizi ile birşeyler yapmak bu tarif iyi oldu.Hem damak tadımıza da uygun :)

drwilldone dedi ki...

Parfümümün Kokusu : Çok iyi denk gelmiş o zaman :) Şimdiden afiyet olsun. Eğer tarif arıyorsan Oktay Usta'nın sitesinde soya filizli salata da var.Benim aklımda onu yapmak da var, gayet de leziz gözüküyor.Bir bak istersen.

Adsız dedi ki...

afiyet olsun , gerçekten leziz gözüküyor en kısa zamanda denenecekler arasında yerini aldı bile

samsun havası dedi ki...

merhaba ellerine sağlık..bu arada tus belli olmadımı nasıldı?

Grace Happy dedi ki...

boyle umutsuz gıbı gorunen seylerın tatları mukemmel olmuyormu Allahın ısı ıste :)

drwilldone dedi ki...

Mrhbhyt : Umarım beğenirsin, tadını beğenmezsen çok üzülürüm sonra :)


Samsun Havası : Tus belli olalı çok oluyor, kötürdü tabii ki, çalışmaya devam :)


Grace Happy : Evet aynen öyle ya :))) Çok güldüm yorumuna :))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...