18 Aralık 2012 Salı

Kitap Yorumu - Maya / Leyla İpekçi




Bu kitabı bloglardan birinde görüp almıştım.
Yorumları ilginç gelmişti.

Genç bir kızın etrafında dönüyor hikaye.
Ailevi problemleri var kızın.
İyi bir aile hayatı yaşayamıyor oluşunun çoçukluğundan itibaren tüm hayatını nasıl etkilediğini gözler önüne seriyor yazar.
Çok travmatik bir süreç.
Kitap boyunca hep dram var zaten.
Gerçek hayatta çoğu kez gördüğümüz bu durumu, olayın kahramanlarının ağzından dinliyoruz bir kezde.

Kitap boyu doğru düzgün bir ailemin olmasına şükredip duydum.
Çünkü buna sahip olamayan ve bunun sonuçlarına çok acı bir şekilde katlanan çok insan var populasyonda.

Olaylar çok sade bir biçimde anlatılıyor.
Ancak yazılanlar kadar basit değil hiçbir şey.
Tek başına hayata tutunmaya çalışan bir kızın dramı bu hikaye.

Aslında çok uzun şeyler yazmak istiyorum ama spoiler vermek istemiyorum.
Bu kadarı yetsin o zaman.
Alıp okuyun, okutturun bence.
Etrafınızdaki insanlara bakışınız değişecek eminim.
Sahip olduğumuz şeylerin kıymetini bilmek için en azından..

5 yorum:

Unknown dedi ki...

Elimdeki kitap dağını eritebilirsem aklımda olsun bu kitap...
Paylaşım için teşekkürler canım...

drwilldone dedi ki...

Denizin Yıldızı : Ne demek kuzu, beğenmene sevindim :)

acemi blogger dedi ki...

Leyla İpekçi nin gazetedeki yazılarını çok sık olmasa da takip etmeye çalışıyorum ama üslubunu sevemedim. Sırf fikrim değişsin diye arkadaş Başkası olduğun yeri elime tutuşturdu ocak ayı içerisinde okumayı düşünüyorum. Beğenirsem bu kitabı da okurum.

Adsız dedi ki...

maya: “insan ancak yanında sırtını dayayacak biri bulduğunda dayanmaya ne çok ihtiyacı olduğunu düşünüyor.”
çünkü sırıtnızı dayadığınızda sırtı dayanmışlığın hafifliğini, rahatlığını, dinginliğini ancak o zaman hissediyorsunuz.
eğer bu hissi böyle birini bulmadan hitiyaç haline getirmişseniz bilinki siz terkedilmişsiniz. evet ancak o duyguyu kaybedenler bilir.
maya bir kızın büyülü, bazen gazyaşını duramıyacağını sezinleyen bir çocuğun hikayesi. "Ağlaya ağlaya uyudum. Ne çok gözyaşı çıkıyor benden, şaşırıyorum. Demek ki, birisi sus diyene kadar bütün çocuklar sonsuza kadar ağlayabilir…”
çocuklar masum, çocuklar herşeyin en güzeline layık. hele erkekler dünyasında bir de kız oldunuzmu işiniz hiçte kolay değil.

Grace Happy dedi ki...

ozaman kesınlıkle okunup sukredılmelı dıyorsun

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...