28 Aralık 2012 Cuma

Kitap Yorumu - Tess Gerritsen / Masumiyetin İçin Savaş




       Beni takip edenlerin bileceği üzere Tess Gerritsen'e bayılıyorum, kadın gerilim- polisiye olayında çok iyi, gerilimi iyi biliyor yani. Özellikle seri katilleri ve tabii ki cinayetleri anlattığı bölümlerde gerçekten de yeteneğini konuşturuyor. Eskiden dahiliye uzmanıymış, yazmaya karar verince mesleğinden istifa etmiş, şu anda sadece yazarlıkla uğraşıyor kendisi. Bu arada geçen sene Türkiye'ye gelmiş, imza falan dağıtmış, gidenleri gördüm, çok kıskandım. Benim de bir Tess imzalı kitabım olsa fena mı olurdu yani. Kadının ülkemize geldiğinden haberim bile olmadı zaten, ki geldiğinde işten fırsat bulup İstanbul'a gidebilirmiydim onu da bilmiyorum. Ben ki bırakın rapor almayı daha 4 yıldır yılllık izinlerimi bile kullanamamış bir insanım doktor sayısının yetersizliği nedeniyle. Off ki ne off ... Neyseeee.. Duygusala bağlamayalım :)




       Epey bir zamandır bir Tess Gerritsen kitabı okumuyordum, elimdekilerin hepsini okumuştum ama yeni kitabı çıktığından haberdar değildim. Aslında bir değil 3 kitabı çıkmış piyasaya. Ben de bu kitabı görünce alıp hemen okuyayım istedim.

       Önce konudan biraz bahsedeyim spoiler vermeden. Bir hatun kişi var öncelikle. Bu hatunun evinde sevgilisi ölü bulunuyor. Kitap bu hatunun kendini temize çıkarma çabalarıyla sürüp gidiyor haliyle. Katilin kim olduğunu son ana kadar çıkaramıyorsunuz, en azından ben tahmin edemedim :)

       Kitabı sevdim mi peki. Evet. Ancak eski kitaplarının havasında değil, bu biline. Yani bir Cerrah bir Çırak değil. Niyeyse bu yazarın okuduğum son kitapları o eski tadı vermedi bana. Bundan önce Asla Arkana Bakma adlı kitabını okumuştum ve de pek de sevmediğimi bahsetmiştim kitabı hatta hiç sevmemiştim dürüst olmak gerekirse.Yani tamam bu yazarı seviyorum ama bunun uğruna yalan söyleyemeyeceğim. O kitabını hiç sevmemiştim ama Tess yazdı diye almış olmuştum artık. Bu kitabı da sevdim ama o kadar değil yani. Kitap hakkında kötü düşünceler oluşmasın ama kafanızda, kitap güzel hakikaten ama ben hep Cerrah gibi bir kitap okumayı bekliyorum uzun zamandır ve o yüzden de beni o kadar etkilemedi bu kitap. Ama bir gecede okudum kitabı onu da söyleyeyim, zaten bir Tess Gerritsen kitabı öyle 3 -5 güne sarkıtılarak okunmaz, eline alır soluksuz okur sonra da wayy be dersin. İşte öyle :)

       Bu arada Buz Gibi Soğuk ve Ruhundaki Zehirle Yüzleş  alınmayı bekleyen diğer Tess kitapları. Bunları okuyan var mıdır aranızda, Beğendiniz mi acep? Sizin yorumlarınız nedir? Ayrıca kimler Tess Gerritsen fanı bakalım???

12 yorum:

Unknown dedi ki...

Yazarın adını ilk kez senden duyuyorum ne yazık ki... Bu blog dünyasının bana kazandırdıklarından biri de kitap okuma alışkanlığı aslında... Ben blog yazmaya başlamadan önce bu kadar çok kitap okumazdım... Hala yeterli değil zaten ama yine de eskiye oranla bir hayli ilerleme var...

Ben de gerilim romanlarını severim aslında ama yıllar önce Jeff Povey idi sanırım onun ilk kitabını alıp okumuştum ve hoşuma gitmişti. Bir daha da nedense hiç gerilim kitabı almadım :D Dedim ya eskiden alışkanlığım yoktu. Okudum attım kütüphaneye kitabı bitti yani... Neyse gevezelik etmeyeyim daha fazla ama elimdeki kitapları bitirebilirsem senin bu yazından yola çıkarak bir Tess Gerritsen kitabı okumayı düşünebilirim...
Sevgiler Canım...

drwilldone dedi ki...

Denizin Yıldızı : Kuzu mutlaka okumalısın, yani eğer öyle gerilim romanı okuyup 3-5 gün etkisinden çıkamayanlardan korkanlardan değilsen tabii ki.Çünkü bu kitaplar öyle şeyler yapabiliyor :) Ama kesinlikle tavsiye ederim yani gerilim-cinayet romanlarında Tess Gerritsen bir numaradır.

fndk dedi ki...

Asla Arkana Bakma kitabından sonra az bi pıtık soğudum gibi ama yinede gittim diğer kitaplarını aldım rizzoli serisinin..bunu da gördüm ama emin olamadım alıp almamak konusunda..eğer beğendiysen bi dahaki gidişimde bulursam edineyim bende.. :)
gerçi bu ara elime hiç kitap alamıyorum ya neyse..

bu arada kuzucum seni mimledim..yazmak istersen ve vakit bulursan yeni yıl girmeden yazmayı dene olur mu? ^_^
http://bez-cadilari.blogspot.com/2012/12/mimyeni-yl-dilekleri.html

İlayda'dan Hobiler dedi ki...

Polisiye ve gerilim haytımda hep yeri vardı ama tess gerritsen la yeniden doğdu diyebilirim. Bayılıyorum bu kadının tarzına, gerilimi verme ve kesme şiddetine çok sağlam bir üslubu var =)

kapak foto dedi ki...

güzel blog tebrikler

Adsız dedi ki...

DR SURGEON

CERRAH VE ÇIRAK

Kitaptan bir bölüm...
'Kanlarından tanıyacağım onları.
Raftaki tahlil tüplerini, çikolata kutusunun içindekileri ağzı sulanarak, hangisinin daha lezzetli olduğuna karar vermeye çalışan birinin oburluğuyla seyrediyorum. Kanımız en az bizler kadar özel, zaten çıplak gözle bile parlak kırmızıdan vişneçürüğüne kadar çeşitli tonları fark edebiliyorum.
Bize bu geniş renk paletini neyin verdiğini iyi biliyorum; mesela kırmızı, farklı oksijenlenme aşamalarındaki hemoglobinden geliyor. Bu sadece kimya, kimyadan başka bir şey değil, ama şey, böyle bir kimyanın gücü insanı sarsmaya, dehşete düşürmeye yetiyor. Kanın görüntüsü bile hepimizi etkiliyor.
Her gün görmeme rağmen, kan beni hâlâ heyecanlandırıyor.'

evet gerçekten olayları, olayların akışını, kanı, ölümle yüzyüze kalmanın vermiş olduğu haliyeti ruhiyeyi (taşikardik, takipneik, soluk terlemenin eşlik ettiği adrenerjik durumu) çok iyi yansıtan bir roman

Ahu Kader dedi ki...

Bende yazarin adini ilk kez sizden duyuyorum fakat anlattiginiz kadariyla ilginc bir kitaba benziyor. Okunacak kitaplar listesine ekledim.

drwilldone dedi ki...

Fndk : Kuzu ben bu yorumu ne zaman onaylamışım, hiç farkında değilim, ilk kez okuyorum şu anda. Biraz geç kaldım sanırım o mim olayına :(
Kitap tabii kide okunabilirliği yüksek bir roman olup her şekilde tavsiye ediyorum.Tess abla yazmış sonuçta :)

drwilldone dedi ki...

Kapak Foto: Teşekkür ederim.


Ahu Kader : Yazarın bütün kitapları harikadır, tabii gerilim romanlarını seviyorsanız :)

Rengarenk Daphne dedi ki...

şuanda bende bu kitabı okuyorum:)))

Adsız dedi ki...

bende bir tess hayranıyım ama son kitaplarında rizzoli&isles tadı alamıyorum son kitaplar biraz sıkıcı olmaya başladı daha doğrusu başı sıkıyor ilerledikçe etkisi oluyor ama ilerlemek için çaba sarf ediyorum 1-2 kitabı dışında bütün kitaplarını okudum kitapçıya gidince özellikle yeni kitabı çıkmışmı diye bakıyorum bu arada simon becket ve harlan coben da tıbbi gerilimde tuttuğum yazarlar arasında iyi okumalar...

drwilldone dedi ki...

Adsız : Zaten son yazdığı kitaplarda Rizzoli&Isles karakterleri yoktu, biraz da ondan sıkıldık sanırım çünkü o karakterleri seviyoruz biz ama eylül ayında yine Rizzoli karakterinin olduğu yeni kitabı çıkacakmış, ben onu bekliyorum merakla.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...